Οι προκλήσεις για την ηλεκτροκίνηση στη μεταφορά εμπορευμάτων είναι τεράστιες. Όσο μεγαλύτερη είναι η μπαταρία, τόσο λιγότερο φορτίο μπορεί να μεταφέρει το φορτηγό. Όσο πιο βαρύ είναι το φορτίο, τόσο μικρότερη είναι η αυτονομία οδήγησης.
Το μεγάλο πλεονέκτημα από το COP27 είναι ότι ήρθε η ώρα να επιταχυνθούν οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μετά από ένα χρόνο καταστροφών που σχετίζονται με το κλίμα και σπασμένα ρεκόρ θερμοκρασίας.
Ο ιδιωτικός τομέας δεσμεύεται ολοένα και περισσότερο να συνεργάζεται δίπλα-δίπλα με τις κυβερνήσεις για να προσφέρει τολμηρή δράση για το κλίμα. Η Συμμαχία των CEO Climate Leaders , σε σχέση με το COP27, ενθάρρυνε όλους τους ηγέτες των επιχειρήσεων να θέσουν στόχους βασισμένους στην επιστήμη για να μειώσουν στο μισό τις παγκόσμιες εκπομπές έως το 2030 και να φτάσουν στο καθαρό μηδέν έως το 2050 το αργότερο.
Για να επιτύχουν αυτούς τους επιθετικούς στόχους, οι εταιρείες πρέπει να καταργήσουν σταδιακά τη χρήση ορυκτών καυσίμων και να επενδύσουν σε τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα και άλλες βιώσιμες στρατηγικές. Ο παγκόσμιος τομέας των μεταφορών είναι ένας σημαντικός ρυπαντής. Ο ΟΗΕ εκτιμά ότι η βιομηχανία είναι υπεύθυνη για περίπου το ένα τέταρτο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την καύση ορυκτών καυσίμων σε αυτοκίνητα, φορτηγά, πλοία, τρένα και αεροπλάνα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο τομέας των μεταφορών είναι υπεύθυνος για ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο εκπομπών (27%), σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος .
Τα καλά νέα είναι ότι προχωράμε με ηλεκτρικά οχήματα (EV), μια βασική τεχνολογία για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες οδικές μεταφορές. Τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε εκθετική αύξηση στις πωλήσεις οχημάτων με μπαταρίες μαζί με βελτιωμένη αυτονομία, ευρύτερη διαθεσιμότητα μοντέλων και αυξημένες επιδόσεις. Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν σε υψηλό ρεκόρ πέρυσι, παρά τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Αντίθετα, τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων, η ναυτιλία μεγάλων αποστάσεων και τα αεροπορικά ταξίδια θα είναι πιθανότατα τα τελευταία σύνορα της ηλεκτροκίνησης. Όμως, οι προκλήσεις για την ηλεκτροδότηση στη μεταφορά εμπορευμάτων είναι τεράστιες. Όσο μεγαλύτερη είναι η μπαταρία, τόσο λιγότερο φορτίο μπορεί να μεταφέρει το φορτηγό. Όσο πιο βαρύ είναι το φορτίο, τόσο μικρότερη είναι η αυτονομία οδήγησης. Για να γίνουν πραγματικότητα τα ηλεκτρικά φορτηγά βαρέως τύπου, η βιομηχανία χρειάζεται βελτιώσεις στην τεχνολογία μπαταριών, στην απόδοση του οχήματος και ένα πιο ισχυρό δίκτυο προσβάσιμης φόρτισης υψηλής ισχύος.
Η τεχνολογία από μόνη της δεν θα επιτρέψει στις εταιρείες να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας των μεταφορών βραχυπρόθεσμα. Η μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές θα απαιτήσει ένα ευρύ φάσμα στρατηγικών. Στον τομέα των επίγειων μεταφορών, οι εταιρείες μπορούν να έχουν πιο άμεσο αντίκτυπο ενσωματώνοντας υπηρεσίες μικρών φορτηγών (STL) στο μείγμα διαχείρισης μεταφορών.
Τι είναι το μικρό φορτηγό;
Η ναυτιλία STL αναφέρεται σε υπηρεσίες μεταφοράς που χρησιμοποιούν οχήματα μικρότερα από τα τυπικά ημιρυμουλκούμενα 53 ποδιών, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών σπρίντερ, των φορτηγών φορτίου, των φορτηγών φορτηγών και των φορτηγών ευθείας. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά logistics μικρών οχημάτων, τα οποία επικεντρώνονται κυρίως σε μικρότερες αποστάσεις, το STL μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά αποστολών τοπικά, περιφερειακά, ακόμη και από ακτή σε ακτή. Οι υπηρεσίες STL μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά ξηρών ή ψυγείων αποστολών έως και 14 παλετών, παρέχοντας στους αποστολείς μια σειρά επιλογών ανάλογα με τα εμπορεύματα που στέλνουν.
Κάθε φορτίο STL είναι ένα ειδικό φορτίο. Οι αποστολές από πολλούς αποστολείς δεν αναμειγνύονται σε ένα μόνο ρυμουλκούμενο, όπως συμβαίνει με τις μεταφορές εμπορευμάτων μικρότερου φορτίου (LTL). Αυτό όχι μόνο ενισχύει την ταχύτητα παράδοσης, αλλά και μειώνει τον κίνδυνο υπερβολής, έλλειψης και ζημιάς ή υπερβολικού βραχυκυκλώματος και ζημιάς (OS&D), επειδή τα ειδικά φορτία αγγίζονται μόνο δύο φορές: όταν φορτώνονται στο σημείο προέλευσης και όταν εκφορτώνονται στο τελικός προορισμός.
Η STL προσφέρει στους αποστολείς σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεταφορές φορτηγών (TL) και LTL. Στον τομέα των μεταφορών των ΗΠΑ, τα μεσαία και βαρέα φορτηγά αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τέταρτο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου , ακριβώς πίσω από επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά.
Η αποστολή STL έχει τις ρίζες της στην ιδέα του «σωστού μεγέθους» του φορτηγού σε μια αποστολή. Ορισμένοι λιανοπωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου δεν θα στείλουν ένα σωληνάριο οδοντόκρεμας σε κουτί που προορίζεται για μεγάλη συσκευή. Γιατί να στείλετε μόνο μερικές παλέτες σε ένα ημίχρονο 53 ποδιών; Αυτός είναι πολύς κενός χώρος. Απλώς δεν είναι αποτελεσματικό και είναι ο αποστολέας που πληρώνει τελικά για αυτήν την αναποτελεσματικότητα. Όταν οι αποστολείς χρησιμοποιούν STL, πληρώνουν για το όχημα που πραγματικά χρειάζονται.
Για μια αποστολή έως και τριών παλετών, ένα τυπικό φορτηγό σπρίντερ μπορεί να κάνει το κόλπο. Τα φορτηγά Sprinter είναι έως και 2,5 φορές πιο αποδοτικά σε καύσιμα από τα ημιφορτηγά, επομένως εκπέμπουν 2,5 φορές λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Τα φορτηγά κουτιού μπορούν να μεταφέρουν έως και επτά παλέτες και ένα ίσιο φορτηγό μπορεί να μεταφέρει έως και 14 παλέτες, που σημαίνει ότι οποιαδήποτε αποστολή έως 14 παλέτες που μπορεί να τοποθετήσετε σε ένα ημι-φορτηγό μπορεί να μεταφερθεί πιο οικονομικά και βιώσιμα με ένα μικρότερο όχημα.
Ως πρόσθετο πλεονέκτημα, τα φορτηγά φορτηγών ηλεκτρίζονται με πολύ ταχύτερο ρυθμό από τα βαρέα φορτηγά. Μερικές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν παρουσιάσει ή πρόκειται να κυκλοφορήσουν πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά φορτίου στη Βόρεια Αμερική. Η αυξανόμενη ζήτηση για στόλους παράδοσης τελευταίου μιλίου έχει επίσης ενθαρρύνει τους νεοφερμένους να εισέλθουν στην αγορά. Αν και τα ηλεκτρικά φορτηγά φορτίου έχουν επί του παρόντος περιορισμένη εμβέλεια, είναι ιδανικά για γρήγορες παραδόσεις μεταξύ αποθηκών και κέντρων διανομής.
Βρισκόμαστε σε μια κομβική στιγμή στον αγώνα κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Ενώ οι νέες τεχνολογίες δίνουν μια πορεία προς τη μεταφορά χωρίς άνθρακα, μπορούμε να κάνουμε καλύτερες επιλογές μεταφοράς σήμερα για να μεγιστοποιήσουμε τη μείωση της ρύπανσης από άνθρακα. Οι λύσεις για μικρά φορτηγά είναι ένας από τους ευκολότερους και πιο άμεσους τρόπους για τους φορτωτές να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και να σημειώσουν πρόοδο προς τους μακροπρόθεσμους στόχους βιωσιμότητας χωρίς να περιμένουν την ωρίμανση των νέων τεχνολογιών.
https://www.sdcexec.com/transportation/trucking/article/22644173/expedite-all-small-truckload-a-more-sustainable-transportation-solution
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου