Ο δρόμος προς την κλιματική ουδετερότητα είναι ένα έργο-μαμούθ για τις εταιρείες. Το κεφάλαιο παρουσιάζει καινοτομίες. Αυτή τη φορά: Η νεοσύστατη εταιρεία Cargobeamer της Λειψίας επανεξέτασε το σύστημα φόρτωσης από φορτηγά σε τρένα.
πρόβλημα logistics
Ώρες αναμονής στα τερματικά φόρτωσης - αυτός είναι μόνο ένας λόγος για τον οποίο η συντριπτική πλειονότητα της κίνησης των παραδόσεων στη Γερμανία γίνεται οδικώς. Το 2021, συνολικά 3,1 δισεκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων μεταφέρθηκαν με φορτηγά, αλλά λίγο λιγότεροι από 360 εκατομμύρια τόνοι με τρένο. Επίσης επειδή η συντριπτική πλειονότητα των ρυμουλκούμενων φορτηγών δεν μπορούν να γερανωθούν και δεν μπορούν εύκολα να φορτωθούν σε τρένα.
καινοτομία
Η εταιρεία Cargobeamer με έδρα τη Λειψία έχει αναπτύξει μια αυτοματοποιημένη διαδικασία με την οποία όλα τα ημιρυμουλκούμενα – συμπεριλαμβανομένων αυτών που δεν μπορούν να γερανωθούν – μπορούν να μεταφερθούν σε τερματικούς σταθμούς και, με τη βοήθεια ειδικών επεκτάσεων βαγονιών, σε τρένα. Χρειάζονται περίπου 20 λεπτά ανά τρένο αντί για τρεις έως τέσσερις ώρες. Οι οδηγοί φορτηγών μπορούν να σταθμεύσουν τα ημιρυμουλκούμενα και να ξεκινήσουν αμέσως, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο. Στους πελάτες περιλαμβάνονται η Amazon, η DHL και οι μεταφορείς εμπορευμάτων σε όλη την Ευρώπη. Η εταιρεία Cargobeamer, η οποία ιδρύθηκε το 2003, εκτελεί σήμερα δρομολόγια στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ακολουθούν κι άλλα.
αποτύπωμα άνθρακα
Σύμφωνα με την εταιρεία, η συνδυασμένη υπηρεσία παράδοσης φορτηγού-τραίνου της Cargobeamer εξοικονομεί 85 τοις εκατό των εκπομπών CO₂ σε σύγκριση με τις καθαρές οδικές μεταφορές.
«Θέλουμε να γίνουμε ο ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς»
Χρειάστηκαν σχεδόν 20 χρόνια από την ιδέα μέχρι το πρώτο τρένο Cargobeamer. Πως και έτσι?
NICOLAS ALBRECHT: Δουλεύουμε με βαγόνια που είναι κατασκευασμένα από χάλυβα, με τερματικά που απαιτούν γη. Οι διαδικασίες έρευνας, ανάπτυξης και κατασκευής από μόνες τους απαιτούν χρόνο, όπως και οι εγκρίσεις. Η δεύτερη πρόκληση είναι η εξασφάλιση χρηματοδότησης σε έναν τομέα έντασης κεφαλαίου.
Πώς προστατεύεστε από τους αντιγραφείς;
Το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι μεγάλο. Η τεχνολογία βαγονιών και τερματικών σταθμών είναι κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και τα εμπόδια εισόδου στην αγορά είναι υψηλά. Εκτός από την τεχνογνωσία και το κεφάλαιο, απαιτούνται χωρητικότητα, για παράδειγμα για την παραγωγή βαγονιών. Αυτήν τη στιγμή χτίζουμε μια νέα τοποθεσία για αυτό στην Ερφούρτη.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα;
Να ανοίξουν νέα δρομολόγια και τερματικά. Θέλουμε να γίνουμε ο ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς σε λίγα χρόνια.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου