Καθώς κοιτάμε μπροστά για φέτος, είναι από τη θέση της συνεχούς μεταβλητότητας που έφεραν οι τελευταίοι δώδεκα μήνες. Οι εταιρείες μεταφορών και logistics, που εξακολουθούν να βρίσκονται σε κατάσταση ανάκαμψης από τον COVID-19, αντιμετωπίζουν μια σειρά από προκλήσεις καθώς εξωτερικοί παράγοντες συνδυάζονται για να διασφαλίσουν ότι ο δρόμος μπροστά μας είναι κάθε άλλο παρά ομαλή. Και οι δύο βιομηχανίες βιώνουν έναν μεθυστικό συνδυασμό αναταραχής και μετασχηματισμού, με συναρπαστικές καινοτομίες που αρχίζουν να αποδίδουν τις δυνατότητές τους.
Βλέπουμε ήδη τις απίστευτες δυνατότητες του ψηφιακού μετασχηματισμού που εστιάζει στα δεδομένα να φέρει επανάσταση στον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών μεταφορών και logistics. Η επιτυχής «πλασία δεδομένων» θα επιτρέψει στις εταιρείες να απορροφήσουν μερικά από τα κύματα συνεχούς διαταραχής που θα προβληματίσουν τον κλάδο το επόμενο έτος και θα τους επιτρέψει να αρχίσουν να επιτυγχάνουν τις δυνατότητες που μπορεί να φέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.
Έχοντας υπόψη όλα αυτά, ποιες είναι οι βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν την κίνηση ανθρώπων και πραγμάτων την επόμενη χρονιά;
Ακολουθούν πέντε τομείς στους οποίους αναμένουμε να δούμε προηγμένη χρήση δεδομένων που επηρεάζει τις εταιρείες μεταφορών και logistics το 2023:
1. Μακροοικονομικοί παράγοντες θα επιταχύνουν την ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα της εφοδιαστικής. Το διαρκές υψηλό κόστος καυσίμων θα έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στον τομέα των logistics το 2023, επιδεινώνοντας ήδη δύσκολες συνθήκες λειτουργίας. Αυτό θα οδηγήσει στην ανάγκη για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε γενικές γραμμές και σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να επιδιώξουν κέρδη παραγωγικότητας σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσουν τις υψηλές τιμές των καυσίμων και να συνεχίσουν να λειτουργούν. Οι επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ιδίως σε λύσεις που συλλαμβάνουν και διαχειρίζονται δεδομένα υψηλής ποιότητας σε πραγματικό χρόνο από πολλαπλές πηγές, μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να ξεκλειδώσουν την αποτελεσματικότητα και να προσαρμόσουν γρήγορα τις λειτουργίες στις επικρατούσες συνθήκες.
2. Η επιδεξιότητα δεδομένων θα δώσει ώθηση στην καινοτομία καθώς συνεχίζεται η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και του αυτοματισμού. Ως γενική τάση, η αποτελεσματική συλλογή, ανάλυση, διαχείριση και εφαρμογή δεδομένων θα οδηγήσει σε ποικίλες περιπτώσεις χρήσης, καλύπτοντας τα πάντα, από τον σχεδιασμό διαδρομής και την ανάλυση ζήτησης έως την ικανότητα των εταιρειών να ενσωματωθούν στο ευρύτερο οικοσύστημα μεταφορών και logistics. Ο τεράστιος όγκος δεδομένων που δημιουργείται είναι τρομακτικό για τους περισσότερους οργανισμούς και η μετατροπή τους σε δεδομένα που μπορούν να γίνουν πράξη είναι κρίσιμης σημασίας.
Με την ηλεκτροδότηση να συνεχίζει να απλώνεται στις οδικές, σιδηροδρομικές, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές, θα δημιουργηθούν τεράστιες ποσότητες δεδομένων. Αυτό πρέπει να διαχειρίζεται, να αναλύεται και να κοινοποιείται για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και της εξυπηρέτησης πελατών. Πρέπει επίσης να ενσωματωθεί απρόσκοπτα στα υπάρχοντα συστήματα.
Οι οργανισμοί που χρησιμοποιούν τεχνολογία παλαιού τύπου θα δυσκολευτούν να εξάγουν δεδομένα από σιλό ή σε ορισμένες περιπτώσεις δεν θα τα έχουν καθόλου διαθέσιμα. Αυτό θα υπογραμμίσει την ανάγκη για λύσεις που λειτουργούν με την παλαιού τύπου τεχνολογία, αλλά και θα ξεκλειδώσουν τη δύναμη των δεδομένων εντός της επιχείρησης, καθιστώντας την πιο προσιτή και ευέλικτη για να τροφοδοτεί τις σύγχρονες περιπτώσεις χρήσης και να ενημερώνει τη λήψη αποφάσεων.
3.Η υιοθέτηση του Mobility-as-a-Service (MaaS) θα συνεχιστεί . Το MaaS προσφέρει νέες λύσεις για προσωπική κινητικότητα χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό επιλογών δημόσιας μεταφοράς και τρίτων, ενοποιημένες σε μια ενιαία διεπαφή χρήστη που απλοποιεί τον προγραμματισμό και την πληρωμή του ταξιδιού από άκρο σε άκρο. Το ιδανικό να μπορείς να σχεδιάζεις και να διαχειρίζεσαι ένα απρόσκοπτο πολυτροπικό ταξίδι είναι πολύ πιο περίπλοκο στην πραγματικότητα.
Το MaaS θα έχει μεγαλύτερη ζήτηση καθώς οι διακοπές στα δίκτυα δημόσιων μεταφορών προκαλούν απογοήτευση και οι άνθρωποι αναζητούν εναλλακτικές επιλογές.
Επιπλέον, η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού για τη βιωσιμότητα, σε συνδυασμό με το αυξανόμενο κόστος λειτουργίας των ιδιωτικών οχημάτων, θα δουν επίσης τους ταξιδιώτες να αναζητούν πιο πράσινες και φθηνότερες λύσεις μεταφορών. Οι πάροχοι μεταφορών πρέπει να διασφαλίσουν ότι μπορούν να παρέχουν το σωστό επίπεδο και την πολυπλοκότητα των δεδομένων στις εφαρμογές MaaS διαφορετικά κινδυνεύουν να μείνουν εκτός του βρόχου προσωπικής κινητικότητας.
4. Ο ανταγωνισμός στο τελευταίο μίλι κλιμακώνεται. Οι εταιρείες logistics προσπαθούν να λύσουν το δαπανηρό αίνιγμα του τελευταίου μιλίου εδώ και δεκαετίες, αλλά η άνοδος των επιλογών των πελατών σε όλα τα κανάλια και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός σημαίνει ότι πρέπει να γίνονται όλο και πιο ευέλικτες. Οι έμποροι λιανικής που αντιμετωπίζουν πιέσεις ύφεσης θα αναζητούν καινοτομίες του τελευταίου μιλίου που εξυπηρετούν τις προτιμήσεις των πελατών διατηρώντας παράλληλα το κόστος υπό έλεγχο, καθώς το κόστος καυσίμων και προσωπικού αυξάνεται ολοένα και πιο απρόβλεπτο.
Ενώ θα δοθεί έμφαση στη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα ή ακόμα και σε παραδόσεις drone, λύσεις όπως η crowdsourcing ιδιωτικών ταχυμεταφορών μέσω εφαρμογών τύπου Uber και η δημιουργία σημείων συλλογής γειτονιάς είναι μόνο δύο επιλογές και θα δούμε να σχηματίζονται περισσότερες ιδέες. Η προηγμένη διαθεσιμότητα δεδομένων και η ανάλυση σε πραγματικό χρόνο θα είναι κρίσιμης σημασίας για τους παρόχους logistics, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι γνωρίζουν πού βρίσκονται τα αγαθά, ποιες επιλογές παράδοσης είναι διαθέσιμες και τι κόστος μπορεί να επιφέρουν.
5. Η διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας θα οδηγήσει στην καινοτομία στον τομέα της εφοδιαστικής. Η διακοπή της μεταφοράς εμπορευμάτων αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το 2023 λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της συνεχιζόμενης κατάστασης του Covid στην Κίνα, επηρεάζοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού και συνεχίζοντας να δημιουργεί συμφόρηση. Αυτά τα προβλήματα -- τα οποία θα μπορούσαν να γίνουν ενδημικά -- χρειάζονται λύσεις όπως ευέλικτη εναλλακτική δρομολόγηση και προηγμένες στρατηγικές αποθήκευσης για να ελαχιστοποιηθεί το μέγεθος της διακοπής που αντιμετωπίζουν οι πελάτες.
Οι εταιρείες χρειάζονται μεγαλύτερη ορατότητα και έλεγχο των ροών εφοδιαστικής και τη δυνατότητα να μοιράζονται αυτές τις πληροφορίες με τους ενδιαφερόμενους στο ταξίδι του προϊόντος. Κατά συνέπεια, η διαθεσιμότητα δεδομένων και οι δυνατότητες ανάλυσης είναι κρίσιμες για να μπορέσουν οι εταιρείες logistics να προσαρμόσουν τις διαδικασίες σε πραγματικό χρόνο για να ελαχιστοποιήσουν το κόστος και να επιταχύνουν τις παραδόσεις.
Το ξεκλείδωμα των δεδομένων για την απελευθέρωση του πλήρους δυναμικού του θα είναι κεντρικής σημασίας για την εξέλιξη του τομέα των μεταφορών και της εφοδιαστικής το επόμενο έτος, αλλά δεν θα είναι χωρίς προκλήσεις. Η παλαιού τύπου τεχνολογία, τα σιλό και η αδυναμία ανοίγματος ιδιόκτητων δεδομένων σε τρίτους μπορεί να λειτουργήσουν ως αποκλειστές. Χτίζοντας πλατφόρμες δεδομένων που λειτουργούν συνεργατικά με παλαιού τύπου συστήματα, οι εταιρείες μπορούν να απομακρύνουν τους κινδύνους που σχετίζονται με τα έργα rip-and-replace, ενώ εξακολουθούν να εξελίσσονται σε πιο προσαρμοστικές και ανταποκρινόμενες επιχειρήσεις που απαιτεί το σημερινό ασταθές περιβάλλον.
https://betanews.com/2023/01/25/data-fication/
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου